آخوندی عنوان کردهزینه‌کرد 7 هزار میلیارد ریالی برای نصب دوربین‌های هوشمند جاده‌ای/ حق بیمه رانندگان پرخطر افزایش یابد

05-09-2018 09:06:34
ایران- وزیر راه و شهرسازی گفت: طی چهار سال گذشته بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برای نصب دوربین‌های هوشمند جاده‌ای هزینه شده است.

به گزارش  سایت تحلیلی - خبری آیین و به نقل از خبرگزاری فارس از اسلامشهر، عباس آخوندی صبح امروز در گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور در احمدآباد مستوفی اظهار کرد: طی چهار سال گذشته در راستای هوشمندسازیحمل و نقل جاده‌ای بیش از 700 میلیارد تومان برای نصب دوربین‌های هوشمند جاده‌ای هزینه شده است.

وی با بیان اینکه حمل‌ و نقل جاده‌ای بار اصلی بخش حمل‌ و نقل کشور را به دوش می‌کشد، تصریح کرد: سالانه 600 میلیون تن کالا توسط بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای منتقل می‌شود و 600 هزار نفر در این بخش فعال هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تجاری‌سازی جزء اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است، تصریح کرد: به دلیل اینکه بودجه و منابع دولتی محدود است باید از سرمایه‌گذاری‌ها بهره تجاری ببریم.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به این محدودیت‌ها باید منابع به طرح‌هایی اختصاص بیابد که بالاترین کارایی تجاری و ایمنی را برای مردم ایجاد کند.

آخوندی خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم تا بخش عمده فعالیت‌های راهداری به فعالیت‌های تجاری تبدیل شود تا بتوانیم بیشترین بهره‌وری را در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اصلاح و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور با همکاری کشورهای همسایه ضروری است، گفت: اگر قرار است از موقعیت جغرافیایی کشور به عنوان چهارراه ارتباطی منطقه بهره مناسب ببریم باید ساختارهای حمل و نقل جاده‌ای از جمله بحث عضویت در کنوانسیون‌های بین‌المللی و اصلاح علائم و مشخصات جاده‌ای را مد نظر قرار دهیم.

آخوندی با بیان اینکه بیمه باید با رفتار راننده ربط مستقیم پیدا کند، تصریح کرد: بر این اساس رانندگانی که رفتار پرخطری دارند باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنند.

وی در پایان متذکر شد: طی چهار سال گذشته اصلاح پایانه‌های مرزی در دستور کار قرار دادیم تا حمل‌ و نقل ایمنی با کشورهای همسایه داشته باشیم.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.