مدیرعامل شرکت فنآوران اطلاعات خبره : مدیرعامل شرکت فنآوران اطلاعات خبره : آینده صنعت بیمه در گرو توسعه بیمه نامه های الکترونیکی است

05-14-2018 14:03:14
آیین-"بشر در سه سال آینده معادل طول تاریخ بشریت به تولید خواهد پرداخت و که حجم اصلی این اختراعات و نوآوری ها باید با نوآوری ها منطبق باشد."

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین،  مجید خاک ور که در نخستین نشست راهبردی فنآوران و صنعت بیمه گفت: نگاه صنعت بیمه به فنآوری باید به سمتی برود که سرویس ها را به محل مشتری ببرد نه اینکه مشتری را به دفاتر بیمه گذاران راهنمایی کند.
وی با تاکید بر این نکته که شرکت های بزرگ بیمه ای دنیا به مرحله بلوغ تکنولوژی و فن آوری رسیده اند، اظهار داشت: بیمه الکترونیکی در چند سال آینده از علاقمندی جدی شرکت های بیمه ای مبدل خواهد شد.
خاک ور با اشاره به پیشرفت سریع حوزه فنآوری ،گفت: با توجه به سرمایه گذاری عظیم در حوزه دیجیتال باید به این پرسش پاسخ بدهیم که آیا صنعت بیمه می تواند خود را با این حجم از پیشرفت ، منطبق کند.
وی با برشمردن سوابق و دستاوردهای شرکت فن آوران اطلاعات خبره از سال ۱۳۸۳ تا کنون ، گفت: شعار ما این است که سرویس ها باید بدون هیچ اختلالی باید صورت بگیرد و نیازهای مشتریان با سرعت و حساسیت رفع شود.
خاک ور مهمترین هدف نشست راهبردی فن آوران و صنعت بیمه را آشنایی دست اندرکاران صنعت و فن آوری از قابلیت ها و ظرفیت های یکدیگر دانست و گفت: توسعه یکپارچگی درون شرکتی، توسعه سامانه های مبتنی بر وب ، توسعه اپلیکیشن های تلفن همراه و استانداردسازی از اهداف جدی ماست و اگر تعامل کافی بین دو صنعت صورت بگیرد صنعت بیمه عرصه های نوینی را تجربه خواهد کرد.
وی در پایان با رونمایی از محصولات جدید شرکت فنآوران اطلاعات خبره اظهارامیدواری کرد که تصمیم گیری های اساسی و کلان در خصوص فن آوری در صنعت بیمه صورت بپذیرد.

در ادمه این نشست ضرابی مدیر عامل بیمه کار آفرین، فضای رقابتی بین شرکت های فن آوری را به سود صنعت بیمه دانست و گفت :سیستم های آی تی از دهه پنجاه تا امروز به کمک صنعت بیمه آمده اند و بخشی از دستاوردهای این صنعت به ارتقای فن آوری و عملیات نرم افزاری شرکت های بیمه ای بستگی دارد.

وی افزود: در سال های نخستین فعالیت دیجیتالی در شرکت های بیمه اشکالات بسیاری وجود داشت که خوشبختانه هم اکنون ضریب خطا به حداقل رسیده و با بهبود این وضعیت شاهد شرایط بهتری برای صنعت بیمه خواهیم بود.
ضرابی به ضرورت آشنایی کامل کاربران صنعت بیمه با فضای دیجیتال اشاره کرد و گفت: فضای رقابتی بین شرکت های فن آوری که نرم افزارهای متناسب را در اختیار صنعت بیمه قرار می دهند به نفع بیمه گران است و تنوع و کیفیت محصولات را افزایش خواهد داد.

از دیگر سخنرانان این نشست، معاون دولت الکترونیکی سازمان فنآوری اطلاعات ایران است و افزود :صنعت بیمه در دولت الکترونیک پیشتاز است و نسل اول دولت الکترونیک در یک محدوده کوچک شکل گرفت اما نسل دوم سیلوهای اطلاعاتی را شکل داد و این عرصه را متحول کرد.
رضا باقری اصل _ عضو هیات مدیره و معاون دولت الکترونیکی سازمان فنآوری اطلاعات ایران _ با اعلام این مطلب افزود: تحولات چشمگیری که در حوزه یکپارچگی شکل گرفت که هدف آن بهبود کیفیت خدمت، کاهش هزینه و در نهایت سودآوری است.
وی تصریح کرد: دولت الکترونیک مسیری را طراحی کرده که در آن تمامی صنایعی که امکان آزادسازی دارند، آزاد خواهند شد و به همین خاطر بخش های غیردولتی هم باید به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
“باقری اصل” از کسب رتبه نخست دولت الکترونیکی توسط بیمه مرکزی خبر داد و افزود: این دستاورد بسیار بزرگی است و با توجه به شرایط جدیدی که به زودی در فضای کسب و کار رخ خواهد داد صنعت بیمه باید بیش از پیش خود را به آخرین امکانات دیجیتال و نرم افزارهای مختلف تجهیز کند.
گفتنی است نشست راهبردی فن آوری و صنعت بیمه هم اکنون در هتل اسپیناس پالاس تهران در حال برگزاری است

 

 

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.