مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی: صنعت بیمه نیازمند سرمایه گذاری در حوزه lT است

05-15-2018 09:27:33
آیین- مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از سامانه سنهاب به عنوان یک ابزار نظارتی و تنظیم کننده روابط درون صنعت بیمه و نهادهای مرتبط با صنعت بیمه یاد کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی ما در بیمه مرکزی به روز رسانی این سامانه است و نیازمند توسعه بیشتر است که بخش بزرگی از آن مستلزم همکاری و تعامل میان بیمه مرکزی و شرکت های بیمه است.

به گزارش سایت تحلیلی- خبری آیین و به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی ، مهندس نعمتی در اولین نشست راهبردی فناوران و صنعت بیمه بر سرمایه گذاری در حوزه ITصنعت بیمه تاکید کرد و گفت: این سرمایه گذاری ها در صنعت بیمه هزینه محسوب نمی شود چرا که ما هنوز فاصله زیادی تا سطح مطلوب داریم.
وی افزود:اگر ما در این حوزه سرمایه گذاری و سرعت بیشتری نداشته باشیم قطعا به مشکل برخواهیم خورد.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از سامانه سنهاب به عنوان یک ابزار نظارتی و تنظیم کننده روابط درون صنعت بیمه و نهادهای مرتبط با صنعت بیمه یاد کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی ما در بیمه مرکزی به روز رسانی این سامانه است و نیازمند  توسعه بیشتر است که بخش بزرگی از آن مستلزم همکاری و تعامل میان بیمه مرکزی و شرکت های بیمه است.
مهندس نعمتی در این نشست با تقدیر از زحمات شرکت فناوران خبره گفت: سایر شرکتهای فناوری نیز باید به این صنعت ورود پیدا کنند و با طرح و ایده های جدید به شکوفایی صنعت بیمه کمک کنند.
وی افزود: با به روز رسانی سامانه سنهاب امکان رصد آنلاین اطلاعات و امار بیش از پیش میسر خواهد شد کما اینکه در حال حاضر اطلاعات بیمه شخص ثالث که نیمی از پرتفوی صنعت بیمه را برعهده دارد در لحظه رصد و راستی آزمایی می شود و بعد از صحت اطلاعات و دریافت کد یکتا به مشتری ارائه می شود.
نعمتی از ارائه کد یکتا به بیمه های باربری و آتش سوزی تا پایان نیمه اول سال و بیمه های درمان تکمیلی و بدنه تا پایان سال خبر داد و گفت: شرکت های فناوری باید کمک کنند تا با استفاده از ظرفیت های سنهاب و فن اوری های جدید، شرایط برای شبیه سازی در صنعت بیمه را فراهم کنند تا بتوانیم آثار آیین نامه و مقررات جدید را پیش از اعمال در آن ارزیابی کنیم.همچنین برای شناسایی نقاط ضعف و قوت صنعت بیمه بتوانیم از داده کاوی بهره مند شویم.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.