تاثیر پرداخت عوارض ۱۱ هزار میلیاردی به وزارت بهداشت

05-30-2018 09:05:53
آیین- "در نوروز سالجاری علاوه برافزایش 24 درصدی کشته شدگان در تصادفات رانندگی، محل فوت هفت درصد سانحه دیدگان جاده ای حین انتقال به بیمارستان و محل فوت 41 درصد از این افراد در بیمارستان بوده است"

به گزارش سایت تحلیلی - خبری آیین و به نقل  از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، سازمان پزشکی قانونی کشور طی گزارشی در سایت رسمی خود آمار تلفات حوادث رانندگی نوروز سال جاری و طی بازه زمانی ۲۵ اسفند۹۶ الی ۱۵ فروردین۹۷ را منتشر کرد. در این گزارش آمده است، یک هزار و ۳۴ نفر، یعنی به طور متوسط روزانه ۵۱٫۷ نفر در حوادث رانندگی کشته شده‌اندکه این تعداد نسبت به متوسط روزانه زمان مشابه سال گذشته ۲۴٫۲ درصد افزایش یافته است.
یکی از نکته های قابل تامل در گزارش رسمی سازمان پزشکی قانونی کشور محل فوت سانحه دیدگان است که نشان می دهد نیمی از این افراد در محل حادثه، هفت درصد حین انتقال به بیمارستان و محل فوت ۴۰٫۹ درصد از افراد در بیمارستان بوده است.  نحوه انتقال متوفی در ۹۰ درصد موارد توسط آمبولانس، ۶٫۵ درصد به وسیله وسایل نقلیه عبوری، پنج دهم درصد به وسیله خودروی پلیس، ۱٫۴ درصد سایر و در ۱٫۶ درصد موارد نامعلوم بوده است.
بر اساس قانون برنامه توسعه کشور، وزارت بهداشت مکلف  به درمان فوری و بدون قید و شرط مصدومین سوانح و حوادث رانندگی است و  برای تامین منابع لازم برای ارائه خدمات فوق، باید سالانه  ۱۰ درصد از حق بیمه شخص ثالث به وسیله شرکت‌های بیمه بازرگانی  به حساب درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت  واریز شود.
وزارت بهداشت موظف است این مبلغ از حق بیمه شخص ثالث را در خدمات رسانی فوری،با کیفیت و رایگان به مصدومان حوادث جاده ای هزینه کند و با توجه  به رقم قابل توجهی که طی سالهای گذشته پرداخت شده انتظار می رود در برخی شاخص ها تغییرات مثبتی را شاهد باشیم اما گزارش ها و آمارهای تکان دهنده از فوت حادثه دیدگان سوانح رانندگی در حین انتقال به بیمارستان و در بیمارستان موید لزوم تفحص جدی توسط نهادهای ناظر در نحوه هزینه کرد این عوارض چند هزارمیلیاردی است.
گفتنی است طبق  قوانین موجود از جمله ماده ۳۰ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت(۲)؛  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است هر شش ماه یکبار به صنعت بیمه از نحوه هزینه کرد عوارض فوق الذکر  گزارش دهد.
به نظر می رسد لازم است وزارت بهداشت پاسخ دهد که عوارض  سالانه ۱۱ هزار میلیاردی که تاکنون دریافت کرده است چه میزان در حضور به هنگام و مجهز در محل حادثه، نجات و کاهش فوت شدگان مصدومان  حوادث جاده ای  موثر بوده است.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.