زیان انباشته بیمه دی به رقم ۳۹میلیارد تومان کاهش یافت / پیش بینی های کشاورز از سهم بازار بیمه دی تا پایان سال 97

12-16-2018 08:51:55
آیین- زیان انباشته بیمه دی به رقم ۳۹میلیارد تومان کاهش یافت که طبق پیش بینی ها تا پایان سال به صفر می رسد

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از ریسک نیوز،محمد رضا کشاورز ،مدیر عامل بیمه دی ، در جریان بازدید رییس کل بیمه مرکزی از شرکت بیمه دی با اشاره به خروج شرکت بیمه متبوعش از ماده ۱۴۱ قانون تجارت خبر داد : زیان انباشته  بیمه دی به رقم ۳۹میلیارد تومان کاهش یافت که طبق پیش بینی ها تا پایان سال به صفر می رسد.

مدیر عامل بیمه دی با بیان اینکه سطح توانگری مالی این شرکت به دو ارتفاء یافت ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال 97 توانگری مالی بیمه دی به سطح یک ارتقاء یابد.

کشاورز عنوان داشت: بیمه دی با اجرای طرح جبران به لحاظ سهم بازار به رتبه چهارم صنعت رسید که طبق پیش بینی ها تا ابتدای سال آتی به رتبه سوم بازار بیمه خواهد رسید.


به گفته وی  بیمه دی در حال حاضر ۷درصد سهم بازار را داراست.

مدیر عامل بیمه دی تاکید کرد:البته بیمه دی جهت حصول سوداوری پایدار توسعه خرده فروشی با تمرکز بر بیمه های زندگی را در دستور کار قرار می دهد.

انتظارات مدیر عامل بیمه دی از بیمه مرکزی 
محمد رضا کشاورز ، مدیر عامل بیمه دی در حاشیه بازدید رییس کل بیمه مرکزی از بیمه دی انتظاراتش را از نهاد ناظر عنوان کرد.

کشاورز با اشاره به قرارداد بیمه دی با بنیاد شهید در قالب طرح جبران و به عنوان یک پروژه ملی گفت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد این قرارداد در قالب اتکایی  واگذار شده از جناب جهانگیری معاونت اتکایی بیمه مرکزی درخواست می کنم که با توجه به رویکردهای کنترلی بیمه دی با ما همراهی شود و یک سود مشارکت در منافع برای ما به عنوان بیمه گذار تعریف شود.

وی افزود: انتظار داریم این قرارداد متفاوت دیده شود و جداگانه ارزیابی گردد زیرا بدون سقف و فرانشیز است.

کشاورز  در ادامه تشکیل کمیته مشترک بین بیمه مرکزی و بیمه دی در راستای رصدو  پایش این قرارداد را خواستار شد.

وی همچنین از بیمه مرکزی درخواست کرد که در تامین مالی این قرارداد در قالب مذاکره با سازمان برنامه و بودجه و خزانه این شرکت بیمه را همراهی کند.

وی تاکید کرد: به هر حال باید حق بیمه برسد تا بتوانیم خسارات را پرداخت کنیم .

وی با تاکید بر اینکه ما همواره آمار را استخراج و پایش می کنیم گفت : هزینه ها کنترل می شود و بر اساس داده ها استخراج می شود اما همراهی نهاد ناظر در این قرارداد خاص مثمر ثمر خواهد بود.

انتظارات رییس کل بیمه مرکزی از بیمه دی
رئیس کل بیمه مرکزی نیز طی بازدید از بیمه دی با بیان اینکه تنوع ترکیب پرتفوی شرکت های بیمه یک ضرورت آشکار است و تمرکز بر یک رشته بیمه ای با اهداف توسعه ای شرکت ها همخوانی ندارد ، انتظار تنوع ترکیب پرتفوی را شرکت بیمه دی خواستار شد.

ارتقا سطح توانگری مالی بیمه دی به سطح یک نیز با تداوم برنامه ترمیم مالی و ارزیابی ریسک و رعایت نرخ های فنی از دیگر انتظارات رئیس کل از بیمه دی بود.

سلیمانی با تاکید بر ضرورت ایجاد سیستم یکپارچه و مدرن در پایش و هدایت "طرح جبران"، اظهار کرد: اجرای این طرح یک تجربه ارزشمند بیمه ای است و باید با حمایت از تجارب اینچنینی در کنار خدمات رسانی صحیح، راه را برای افزایش ضریب نفوذ بیمه، هموار کرد.

وی افزود: بیمه مرکزی در اجرای هر چه بهتر "طرح جبران" در کنار شرکت بیمه بوده و همچنان خواهد بود و در حوزه های کارشناسی و اتکایی و در چارچوب نظام بیمه ای مشارکت خواهیم کرد.

سلیمانی، حضور نهاد ناظر در شرکت های بیمه را از وظایف و ماموریت های بیمه مرکزی دانست و گفت: ظرفیت ها و همچنین مسائل و مشکلات شرکت های بیمه با یکدیگر تفاوت دارد و به همین خاطر باید تمامی شرکت های بیمه را رصد کنیم چرا که ماموریت ها و قابلیت های تمامی شرکت ها یکسان نیست.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تخلف و تقلب در صنعت بیمه پرداخت و تصریح کرد: اشخاص و مجموعه هایی که با تقلب یا تخلف، بار مالی صنعت بیمه را افزایش می دهند و هزینه های غیرواقعی را به این صنعت تحمیل می کنند باید شناسایی شوند و با در پیش گرفتن روش هایی راه بر هر گونه سوء استفاده ای بسته شود.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.