مدیرعامل بیمه تعاون بازاریابی آنلاین، صدور آنلاین بیمه نامه نیست

12-26-2018 14:39:27
آیین- مدیرعامل شرکت بیمه تعاون معتقد است: با وجودی که فعالیت استارت آپ ها در زمینه بیمه به سرعت در حال پیشرفت است اما حقیقت این است که تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله ی زیادی وجود دارد.

به گزارش سایت تحلیلی- خبری آیین و به نقل از شبکه اخبار مالی؛ یونس مظلومی اظهار داشت:  صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت مواردی است که توسط استارتاپ ها انجام می شود. در این زمینه کانال های سنتی صنعت بیمه ممکن است برای پذیرش استارت آپ آپ مقاومت داشته باشند؛ با این حال آمادگی هایی برای الکترونیکی شدن صنعت بیمه وجود دارد.

وی ادامه داد: هر چند که  نیاز است ارتباط آنلاین بین استارت آپ ها و شرکت های بیمه برای ارائه خدمات در لحظه وجود داشته باشد اما هنوز این اتفاق به صورت کامل محقق نشده است.

مدیرعامل بیمه تعاون با بیان این نکته که برای اجرای الکترونیکی شدن صنعت بیمه به یک دیتای کامل نیازاست که شامل کد پستی 10 رقمی، کد ملی زیان دیده، بیمه گذار و بیمه شده خودرو و اطلاعاتی از این دست می شود، افزود: استارت آپ ها برای ارائه خدمات بیمه‌ای به این اطلاعات نیازمندند.

مظلومی همچنین افزود:در شرایط فعلی نمی شودادعا کرد که خدمات بیمه به صورت الکترونیکی ارائه می شود و کلیه فرآیند آن از ابتدا تا انتها به صورت الکترونیکی آنلاین اتفاق می افتد. زمانی می توان گفت که خدمات الکترونیکی بیمه داریم که  در همان لحظه پرداخت، کد یکتا با شماره بیمه نامه صادر شود.

 به اعتقاد وی فیلدهای اطلاعاتی یکتا به شرکت بیمه کمک می کند که بیمه گذاران بیمه گذار خوب و بد را شناسایی کرده و از یکدیگر تفکیک کند.در حال حاضر چون شرکت‌های بیمه سنتی هستند و به همان روش های سنتی قبل عمل می کنند، الکترونیکی شدن به صورت واقعی اتفاق نیفتاده است.

تحریم و توزیع ریسک اتکائی

مدیرعامل بیمه تعاون همچنین درباره ی بحث اتکائی گفت: در دنیا مکانیزم توزیع جهانی ریسک در صنعت بیمه وجود دارد اما در کشور ما کل ریسک های داخلی از طریق شرکت‌های داخلی تامین می‌شود و این در حالی است که سرمایه شرکت‌های داخلی در حدی نیست که بتواند این ریسک‌ها را پوشش دهد.

وی خاطر نشان کرد: اگر یک خسارت فاجعه بار در کشور اتفاق بیفتد سرمایه تمام شرکت های بیمه هم پاسخگوی پوشش آن نیست. حتی اگر حداکثر خسارت احتمالی برای یک فاجعه را تخمین زده شود، می توان دید که در مقایسه با مجموع سرمایه شرکت های بیمه ای مبلغ در حدی است که این شرکت‌ها پاسخگوی این خسارت نخواهند بود.

مظلومی با اشاره به این تکته که ریسک بیمه باید در دنیا به وسیله اتکایی توزیع شود، افزود: حداقل دراین شرایط باید از طریق شرکت های چینی و روسی و یا هر شرکت کشور دیگری که می تواند با ایران همکاری کند، اتکائی را داشته باشیم اما در شرایط کنونی گویا تمام کشورها به خاطر محدودیت هایی که در بحث انتقال پول با ایران دارند، از لیست اتکائی خرج شده اند.

مدیرعامل بیمه تعاون اضافه کرد: در حال حاضر به صندوق ملی اتکایی نیاز داریم. صندوقی که با مشارکت شرکت های بیمه تشکیل شود اما با این حال اگر خسارت فاجعه بار اتفاق بیفتد آن صندوق هم نمی‌تواند کاری بکند.

وی خاطر نشان کرد: در صنعت بیمه شدت تحریم ها بیش از تحریم‌های قبلی است در دوره قبل با یکسری بیمه‌گر محدود مثل هند، چین،  آفریقا و ... می‌شد به کار کرد اما در حال حاضر آنها هم حاضر به همکاری نیستند.

مظلومی ادامه داد: این تحریم ها حتی بر بیمه های مسافرتی نیز اثر گذاشته و اگر نتوان یک شرکت کمک رسان در کشورهای دیگر برای ارائه خدمات تحت پوشش بیمه مسافرتی پیدا کنیم، راه حل این است که هزینه توسط مسافر در کشور مقصد پرداخت شده و در ایران خسارت را دریافت کنند.

مدیرعامل بیمه تعاون همچنین تصریح کرد: در شرایط تحریمی امکان پرداخت حق بیمه به صورت مستقیم وجود ندارد هر چند که بیمه های مسافرتی جزء تحریم‌ها نیست اما با توجه به مشکلات پرداخت می توان به نتیجه گرفت که قطعاً در مورد پرداخت خسارت ها دچار مشکل خواهیم بود.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.