مدیر عامل بیمه رازی : مشکل جدی آئین نامه 60 در درون خود شرکت های بیمه است

01-27-2019 08:22:19
آیین- مشکل جدی آئین نامه 60 در درون خود شرکت های بیمه است ، کار سرمایه گذاری یک کار تخصصی است و کار یک اداره در مجموعه شرکت ها نیست.

به گزارش سایت تحلیلی- خبری آیین و به نقل از  اخبار پولی مالی- مجید بختیاری، مدیر عامل بیمه رازی معتقد است  نقش" اخلاق" در صنعت بیمه این روزها کم رنگ شده است.  بی اخلاقی در هر صنعتی رواج پیدا کند ، آفت آن صنعت خواهد شد.
 مدیرعامل بیمه رازی ادامه داد: این روزها به " اهلیت داشتن" کم تر توجه می شود .برای تشریح این مهم به مقایسه شغل وکالت و نمایندگی بیمه اشاره می کند و می گوید: وکلا برای مهر و امضا خود اهمیت قائلند و آن را به هر کسی نمی سپارند . اما امروز دیگر خود نماینده پای بیمه نامه را امضا نمی کند . این در حالی است که وجاهت آن بیمه به اعتبار امضا نماینده است که به نیابت از بیمه گر ، بیمه نامه را صادر می کند.
وی به گردهمایی ارزیابان خسارت هم اشاره ای می کند و می گوید : همانطور که در آن نشست هم مطرح کردم "مشکل در جامعه ارزیابان خسارت این است که ارزیاب ، ارزیابی نمی کند ! ، باید دقت کرد مقوله ارزیابی خسارت یک اصل مهم دارد و دو طرف پرونده بیمه گر و خسارت دیده به ارزیاب اعتماد می کنند تا بر اساس تشخیص او حق خود را دریافت یا ادا کنند.
 مدیرعامل بیمه رازی به نهادسازی در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت : این نهادها و انجمن ها هستند که می توانند به حاکمیت کمک کنند تا موانع و مشکلات راه حل های منطقی پیدا کنند .
وی لزوم گفتگو بین نهادهای صنعت بیمه هم مهم دانست و افزود: بنظرم بین استارت آپ ها و تشکل های شبکه فروش ، بین ارزیابان و استارت آپ ها ، بین رسانه های بیمه ای و تشکل ها باید گفتگو شکل بگیرد و خروجی این گفتگو ها حتما به صنعت بیمه کمک خواهد کرد.

بختیاری ادامه داد : به استارت آپ ها اعتقاد دارم ، اما گاهی بنظرم بسوی شبیه هم بودن پیش می روند ، مدل خاص و ویژه ای ارائه نمی کنند .  بنظرم می توان با ایجاد یک " اکو سیستم" برای استارت آپ های بیمه ای ، فرستی ایجاد کرد تا مدیران حقوقی بیمه ها ، مدیران انفورماتیک و مدیران امور نمایندگان شرکت ها با استارت آپ ها گفتگو کنند ، شبکه فروش و نمایندگان با استارت آپ ها گفتگو کنند . از تعامل به تعالی برسیم.

وی گریزی به آئین نامه 60 (سرمایه گذاری) زد و گفت : " مشکل جدی آئین نامه 60 در درون خود شرکت های بیمه است ، کار سرمایه گذاری یک کار تخصصی است و کار یک اداره در مجموعه شرکت ها نیست.

مدیرعامل بیمه رازی گفت : بنظرم تشکیل شرکت های سرمایه گذاری یا کلینیک های سرمایه گذاری در کنار شرکت های بیمه خیلی کارا خواهد بود.

     

 

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.