بدهی ۱۰۰۰ میلیاردی بنیاد شهید به بیمه ایران

02-06-2019 08:49:14
" مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به طلب بالای این شرکت از برخی از نهادها، گفت: بنیاد شهید هزار میلیارد تومان به بیمه ایران بدهی دارد. "

به گزرش سایت تحلیلی- خبری آیین و به نقل از ایسنا، محسن پور کیانی روز سه‌شنبه در نشستی خبر درباره احتمال تغییر حداقل سهم بیمه‌ها نزد بانک‌ها با توجه به شرایط تورمی در اقتصاد اظهار کرد: این سهم طبق آئین‌نامه باید ۳۰ درصد باشد. باتوجه به شرایط تورمی باید به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مولد مانند بورس و املاک برویم. قصد داریم بخشی از املاک بیمه ایران در حوزه‌های مشارکتی سرمایه‌گذاری کنیم و بخش دیگر املاک بیمه ایران را هم به فروش برسانیم.

او همچنین به یکی از ساختمان‌های اداری – تجاری این شرکت هم اشاره کرد و گفت: این ساختمان که در تهران است یکی از سرمایه‌گذاری‌های اصلی بیمه ایران و یکی از محل‌های اصلی جبران زیان انباشته است.

بدهی ۱۵۰۰ میلیاردی سایپا به صنعت بیمه

پور کیانی همچنین به بنیاد شهید و وزارت آموزش و پرورش به عنوان دو بدهکار اصلی شرکت بیمه اشاره و اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد از طلب بیمه ایران از این دو نهاد دریافت شده است، اما بنیاد شهید همچنان هزار میلیارد تومان بدهکاری به بیمه ایران دارد.

مدیر عامل بیمه ایران همچنین درباره بیمه خودروهای صفر کیلومتر با بیان اینکه این قراردادها بیشتر با دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو است، اظهار کرد: ایران خودرو تعهداتش را به موقع پرداخت کرده است، اما سایپا از مهرماه سال جاری حق بیمه خود را پرداخت نکرده و حدود ۱,۵۰۰ میلیارد تومان به صنعت بیمه بدهی دارد.

وی با بیان این که این شرکت یک بنگاه بازرگانی است که باید سودآوری داشته باشد، گفت: در کنار این وظایف، وظایفی حاکمیتی را هم برعهده داریم که بعضاً با سودآوری در تضاد هستند.

پور کیانی با اشاره به آمار ۱۰ ماه سال جاری این شرکت اظهار کرد: ۲۹ درصد رشد داشته‌ایم. همچنین توانسته‌ایم سه درصد کنترل خسارت کنیم. با این حال در تلاش هستیم نسبت خسارت را کنترل کنیم و در همین راستا ۱۸ درصد وصول بدهی را از بدهکاران داشته‌ایم.

او با بیان این که بعد از بیمه شخص ثالث، رشته درمان بیشترین سهم را در این شرکت داشته است، گفت: سهم بیمه درمان در شرکت بیمه ایران ۲۱ درصد است. همچنین قصد داریم در حوزه بیمه‌های زندگی نماینده جذب کنیم.

مدیرعامل بیمه ایران با بیان این که از سال ۱۳۹۰ حدود ۳,۵۰۰ میلیون تومان هزینه فرصت از دست رفته داشته ایم، خاطر نشان کرد: در حوزه بیمه شخص ثالث حدود ۳,۲۰۰ میلیارد تومان هم زیان داشته‌ایم. با این حال مجموع ذخایر بیمه ایران از سال ۱۳۹۰ رشد داشته است و حق بیمه ما حدود ۲۵۰ درصد رشد داشته است. همچنین ذخایرمان در این سال‌ها هزار درصد افزایش یافته است.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.