تشریح قرارداد مشارکت بیمه دانا و بانک قرضالحسنه مهر ایران برای خدمترسانی بیشتر به مردم
آیین- رویکرد نوین صنعت بیمه طرح “مهر دانا” چگونه نیازهای بیمهای مردم را پوشش میدهد؟ فعالیتها و پوششهای بیمهای در ایران اگر چه نسبت به چند سال گذشته از رشد و توسعه بیشتری برخوردار شده، با این حال سنتی بودن بافت جامعه و محرومیت فرهنگی مردم، مهمترین عامل در عدم پذیرش برخی از مزایای اجتماعی بیمه محسوب میشود، لذا برای تکمیل گستره آن، فرهنگسازی یک ضرورت به شمار میرود.
به گزارش سایت تحلیلی -خبری آیین و به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، یکی از معیارهای توسعه در جوامع امروزی، رشد صنعت بیمه و گسترش ضریب نفوذ آن در میان اقشار مختلف است که این مهم در گرو استقرار فرهنگ مناسب در جامعه و اطلاع رسانی گسترده از خدمات و مزایای آن به مردم و افکار عمومی است.
شرکت بیمه دانا به عنوان دومین شرکت بزرگ بیمه خصوصی در کشور علاوه بر ایفای رسالت و مسوولیتهای اجتماعی خود، همواره از ظرفیتها و تواناییهای خود به منظور گسترش ضریب نفوذ بیمه و فرهنگسازی و فراهم کردن آرامش و آسایش مردم و بیمهگذاران، برنامهها و طرحهای جدیدی را در دستور کار دارد که یکی از مهمترین آنها، انعقاد تفاهمنامه بیمهای با بانک قرضالحسنه مهر ایران است.
دکتر ابراهیم کاردگر نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه دانا که اخیرا با حضور مرتضی اکبری همتای خود در بانک قرضالحسنه مهر ایران، تفاهم نامه مذکور را امضا کردند، درباره جزییات آن که به مدت ۵ سال ادامه خواهد داشت،گفت: هدف این شرکت ارائه خدمات بیمهای و فراهم کردن شرایط لازم برای بیمهگذاران و بخش گستردهای از جامعه از جمله رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برای دریافت تسهیلات مالی از این بانک است.
وی افزود: طبق تفاهمنامه به عمل آمده، جامعه هدف این طرح از این پس میتوانند بدون پیش پرداخت، کارمزد و ضامن، تسهیلات مالی از این بانک دریافت کرده و نیازهای بیمهای خود مانند بیمه شخص ثالث، بدنه، حوادث انفرادی، مسوولیت و آتشسوزی واحدهای مسکونی خویش را تامین کنند.
«مهر دانا» طرحی است که بین بیمه دانا و بانک قرضالحسنه مهر ایران منعقد شده که به موجب آن قشر وسیعی از جامعه از جمله رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، به دفاتر نمایندگی بیمه دانا در سراسر کشور مراجعه کرده و میتوانند بدون پیش پرداخت، کارمزد و مراجعه به بانک، با دریافت تسهیلات مالی، بیمهنامههای مورد نیاز خود را تهیه کنند.
در این تفاهمنامه مشتریان برای خرید بیمه نامه ابتدا به نمایندگیهای بیمه دانا مراجعه میکنند و نمایندگی بر اساس فرمت اعلامی بانک و از طریق وب سرویس، اطلاعات آنان را پس از اخذ استعلامهای مربوطه، برای دریافت تسهیلات معرفی و اقدام میکنند.»
نظرات