اساسنامه بیمه دانا نغییر میکند 

03-09-2019 13:23:30
آیین- دکتر رضا جعفری ، رئیس هیات مدیره بیمه دانا از  تشکیل کمیته‌های حسابرسی، کنترل داخلی، مدیریت ریسک و جبران خدمات کارکنان و تطبیق مقررات را از مهمترین ویژگی‌های اساسنامه جدید عنوان کرد و اظهار داشت: حضور اعضای هیات مدیره به عنوان روسای این کمیته‌ها موجب می‌شود تصمیم‌گیری درخصوص مسائل اصلی شرکت تسهیل شده و واحد‌های اجرایی با اهتمام بیشتر و با پشتوانه خرد جمعی بالاترین رکن حاکمیت شرکتی می‌تواند امور اجرایی شرکت را به پیش ببرد.

 

 

 یه گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین؛ دکتر رضا جعفری با اشاره به وضعیت حاکم بر بازار بیمه و متغیرهای تأثیر‌گذار بر نهادهای مالی افزود : صنعت بیمه به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی می‌تواند محرک سایر کسب و کارهای فعال در کشور شود، لذا بررسی وضعیت میزان انحصار و رقابت موجود در صنعت بیمه، بررسی وضعیت بهره‌وری و سود‌آوری، رقابت‌پذیری و ارائه نظرسنجی‌های لازم برای نیل به وضعیت مطلوب در صنعت بیمه از اهمیت خاصی برخوردار است و به نظر می رسد مدیران ارشد شرکت بیمه دانا برای پیشبرد اهداف استراتژیک نیاز به ابزارهایی دارند که اساسنامه جدید می تواند بخشی از آن را تأمین کند .

رئیس هیأت مدیره بیمه دانا، تشکیل هیات عامل مرکب از مدیرعامل، قائم مقام و معاونان مدیرعامل را از دیگر ویژگی‌های اساسنامه جدید برشمرد و اظهار داشت: اعضای هیات عامل توسط هیات مدیره انتخاب و صلاحیت حرفه‌ای آنها نیز طبق شرایط و ضوابط نهاد ناظر بر صنعت بیمه تأیید می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس برای تسهیل در امور شرکت و تسریع در روند خدمت‌رسانی به بیمه‌گذاران و افزایش توانمندی‌های بیمه‌ای، تمام یا بخشی از تکالیف هیات مدیره به مدیرعامل و هیات عامل قابل تفویض خواهد بود

دکتر جعفری ، تولید حق بیمه ۲۹۰۰ میلیارد تومانی در دوره مالی جالی تا کنون و رشد ۵۰ درصدی فروش نسبت به سال گذشته در نیمه دوم سال جاری را از جمله عملکرد مثبت بیمه دانا عنوان و آن را نتیجه ظهور ایده‌های نو‌آورانه مدیریت جدید، کار تیمی و روحیه کار جمعی دانست و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری شاهد استمرار این روند و تقویت بیشتر شاخص‌های عملکردی در این شرکت باشیم .

رئیس هیات مدیره بیمه دانا در بخش دیگری از اظهارات خود، از اهتمام ویژه و تلاش فراوان مدیرعامل و سایر مدیران و کارکنان شرکت در تأمین انتظارات سهامداران تقدیر و ابراز امیدواری کرد این روند تا رسیدن به اهداف و برنامه‌های استراتژیک شرکت استمرار یابد .

وی، پرهیز مدیران فنی شرکت از ورود به بازار رقابتی ناسالم و جلوگیری از ظهور پدیده دامپینگ و اجتناب از هرگونه ارائه نرخ غیر حرفه‌ای و غیرکارشناسی را ستود و به بیمه‌ گذاران و صاحبان سرمایه نیز توصیه کرد که سرمایه‌های خود را تحت پوشش شرکت‌هایی که نرخ‌های غیر فنی و غیرکارشناسی و یا خارج از ضوابط نهاد ناظر بیمه ارائه می‌دهند، قرار ندهند، زیرا این دسته از شرکت‌ها هنگام بروز خسارت، توانایی پرداخت خسارت را نخواهند داشت و ممکن است مشکلاتی برای صاحبان سرمایه ایجاد نمایند .

دکتر جعفری، تبعیت بیمه‌گذاران از نرخ‌های حرفه‌ای و کاشناسی شده مبتنی بر دانش مدیریت ریسک طبق مقررات نهاد ناظر بیمه را مورد تاکید قرارداد و در پایان اظهار داشت : بیمه دانا با ارائه خدمات مطلوب بیمه‌ای به بیمه‌گذاران، سطح بالایی از رضایت‌مندی آنان را تأمین کرده و امیدوار است این روند برای روزهای پایان سال جاری و سال آتی نیز با اهتمام بیشتر همچنان با اقتدار ادامه یابد و این شرکت پیشتاز و پیشگام صنعت بیمه در خدمات‌رسانی سریع شود و در بالاترین سطح رضایتمندی قرار گیرد .

وی در پایان، ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مدیران و همکاران در جهت تحقق اهداف استراتژیک شرکت درسال مالی جاری آرزو کرد سال ۱۳۹۸ سالی توأم با موفقیت‌های بیشتر برای همه آحاد جامعه و شرکت بیمه دانا باشد .

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.