بیمه مرکزی بر روی صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه‌ای حساس است

04-13-2019 09:01:33
آیین- مدیرعامل سابق بیمه حافظ اظهارکرد که اصلا امکان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای زیان ناشی از پرداخت خسارت‌های سیل در روزهای اخیر در کشور را نخواهند در صورت‌های مالی منتهی به سال مالی ۹۷ خود نشان ندهند وجود ندارد و دلیلی هم برای اینکار ندارند.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آیین و به نقل از چابک آنلاین ؛  عبدالرسول عطایی در گفت و گو با این واحد خبری گفت: به دلیل نظارت قوی که بیمه مرکزی برروی صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه دارد اصلا همچین امکانی برای آنها وجود ندارد.

وی افزود:افتخار بزرگی برای شرکت‌های بیمه‌ای است که این خسارت‌ها را به موقع پرداخت کنند و درصورت‌های مالی خود نیز نشان دهند و ادامه داد:وقتی همه این خسارت‌ها ، بخشی از اتکایی اجباری در بیمه مرکزی است و بخشی هم به عهده شرکت‌های اتکایی است، دلیلی برای اینکار ندارند.

مدیرعامل سابق بیمه حافظ عنوان کرد: ممکن است که بخشی از سود شرکت‌های بیمه کاهش پیدا کند و این اتفاق در سال 98 رخ داده  اما تا آخر سال هیچ حادثه‌ای نخواهیم داشت و یقینا یک سود بهتری هم عاید شرکت‌های بیمه‌ای خواهد شد .

عطایی تصریح کرد: اصلا این امکان برای شرکت‌های بیمه وجود ندارد زیرا بیمه مرکزی برروی صورت‌های مالی بسیار حساس است، حسابرس و سازمان بورس هم بسیارحساس هستند.

وی،گفت: مجمع تیرماه مربوط به سال 97 است و ربطی به سیل های سال  98 ندارد و برای آن میزان خسارتی که در سال 97 رخ داده ذخایر در نظر گرفته می‌شود زیرا هنوز خسارتی پرداخت نشده، مگر اینکه خسارتی پرداخته شده باشد که در آن صورت در صورت‌های مالی قید می‌شود.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.