عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین عنوان کرد: فرهنگسازی در صنعت بیمه یک ضرورت است

04-20-2019 13:12:16
آئین- اصلاح زنجیره محصول و ارزش که بین بخش تولید و بانک و بیمه به عنوان یک سه ضلعی وجود دارد، موجب گردش پول می‌شود که هم برای این بخش‌ها و هم مردم منافع به دنبال دارد.

به گزارش سایت تحلیلی-خبری آئین و به نقل از  اخبار پولی مالی- در آستانه برپایی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس بانک و بیمه با علیرضا حجتی، عضو هیات مدیره و معاون مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین مصاحبه ای ترتیب دادیم از ایشان درباره نمایشگاه پرسیدیم، متن زیر نتیجه این گفتگو است:
  ارزیابی شما از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه چیست؟
این نمایشگاه یکی از رویدادهای مهم بین سه نهاد مالی تاثیرگذار در اقتصاد کشور است اما یک موضوع مهم این است که رویکردی که نسبت به نمایشگاه وجود دارد، مطلوب عامه مردم نیست و عمدتا افرادی به آن مراجعه می‌کنند که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت داشته‌اند. مساله مهمی که وجود دارد این است که هر شرکتی که در این نمایشگاه حضور می‌یابد، باید محصولات و خدمات جدید و خلاقانه خود را در این نمایشگاه عرضه کند و فضایی ایجاد شود که از دید مخاطب به نقد گذاشته شود. متاسفانه بعضی از نمایشگاه‌ها یک‌طرفه هستند و برخی از شرکت‌کنندگان تنها با دید تبلیغاتی و صرف حضور در آنها شرکت می‌کنند. این روند خوبی نیست و باید روی خدمات و محصول کار شود؛ در نمایشگاه‌هایی که در سطح دنیا برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان نسبت به ارائه محصول یا خدمات خود، حرفی برای گفتن دارند و این موجب می‌شود تا بیمه، بانک و بورس پوست‌اندازی کنند و به جایگاه خوبی برسند. باید توجه داشت که در ایران هم بانک و بورس پیشرفت خوبی در این زمینه داشته‌اند و محصولات و خدمات جدیدی را ارائه کرده‌اند و دست‌کم توانسته‌اند از تکنولوژی روز استفاده کنند و حرفی برای گفتن دارند اما صنعت بیمه هنوز خیلی عقب‌تر است و در حال کار روی این موضوع است اما هنوز به جایگاه خود نرسیده است. این نمایشگاه می‌تواند فضای خوبی را فراهم کند تا شرکت‌های بیمه بتوانند در این راستا حرکت کنند و محصولات و خدمات جدید خود را ارائه دهند، نه آنکه محصولات پیشین خود را به نمایشگاه بیاورند چرا که در این صورت شرکت در نمایشگاه مزیتی ندارد.
  وضعیت صنعت بیمه در سال 98 را چطور می‌بینید؟ 
امسال می‌تواند سال خیلی خوبی برای صنعت بیمه باشد؛ چرا که چند اتفاق رخ داده که می‌توان آنها را به فرصت تبدیل کرد. اتفاق ناگوار سیل رخ داد که اکنون نیاز به بازسازی وجود دارد و در کنار آن همکاری مشترک بین مردم را رونق می‌بخشد. این فضا باید تقویت شود و می‌تواند رونق تولید را به دنبال داشته باشد. اکنون برای مسئولان درگیر این موضوع، تلنگری ایجاد شده که باید به دنبال بیمه باشند؛ همچنین تلنگری زده شده که صندوق مشترک ملی ایجاد شود تا بحث اتکایی حوادث طبیعی را پوشش دهد. در کشوری که بیمه فعال و در حال رشد است، چرا باید موضوع کمک مطرح شود؟ به جای آن می‌توان موضوع بیمه را مطرح کرد. از حالا باید به فکر اتفاقاتی بود که چندان قابل پیش‌بینی نیستند. بعد از واقعه سیل امسال، بسیاری از مردم برای بیمه به ما مراجعه کردند و با شنیدن رقم پایین پرداختی برای بیمه بسیار تعجب و از آن استقبال کردند؛ اطلاعات مردم درباره بیمه بسیار کم است و این به خاطر عدم فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی است. صنعت بیمه در این راستا و برای آینده مردم و شکوفایی صنعت می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.
در کنار آن، رونق تولید مطرح شده که اشتغالزایی و همکاری‌های گسترده به دنبال آن می‌آید. برای تحقق اینها باید یک برنامه دقیق و استراتژی منظم وجود داشته باشد که حتما وجود دارد. برای تحقق رونق تولید باید همه ارکان اقتصادی ازجمله بانک‌ها و بیمه‌ها همکاری کنند و واحدهای تولیدی باید بیمه داشته باشند تا حرکت رو به جلو داشته باشیم. به این ترتیب، در کنار رونق تولید، رونق بیمه هم اتفاق می‌افتد و گردش پولی خوبی خواهیم داشت که در بورس هم رخ خواهد داد. اصلاح زنجیره محصول و ارزش که بین بخش تولید و بانک و بیمه به عنوان یک سه ضلعی وجود دارد، موجب گردش پول می‌شود که هم برای این بخش‌ها و هم مردم منافع به دنبال دارد. 
بنابراین سال 98 می‌تواند سال شکوفایی صنعت بیمه باشد؛ هرچند سال سختی پیش رو داریم اما با برنامه‌ریزی و حرکت درست و با کمک مسئولان و مردم می‌تواند سال خوبی باشد.

     

 

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.