شرکت‌های بیمه از پرداخت خسارت تصادفات صوری خودداری کنند

10-26-2019 08:21:24
آیین- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌شرقی برخورد جدی نیروی انتظامی و واحدهای قضایی و نیز شرکت‌های بیمه استان با پدیده و عاملان تصادفات ساختگی و صوری را خواستار شد.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی- خبری آیین و  به نقل از ایرنا، بابک محبوب علیلو در نشستی با مدیران و مسوولان نمایندگی شرکت های بیمه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای برخورد و مقابله با این قبیل تصادفات صوری و جعلی لازم است ضمن آسیب شناسی، هرچه زودتر طرح کارشناسی پیشگیری از تصادفات با محوریت دادسرا توسط شرکت های بیمه و با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان تدوین و عملیاتی شود.

وی افزود: رفتارهای متضمن قانون گریزی و قانون ستیزی با هر انگیزه ای به نفع جامعه نیست و شرکت های بیمه  باید ضمن خودداری از پرداخت هرگونه خسارت بابت تصادفات صوری و ساختگی، در پرداخت خسارت های واقعی به زیان دیده ها  و بر اساس آراء محاکم تسریع کنند و هیچ گونه تعلل در این زمینه قابل قبول نخواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ادامه داد: تا زمانی که وضعیت موجود آسیب شناسی و علت افزایش تصادفات ساختگی در شهرهای استان ریشه یابی نشود، اقدامات و نسخه های کنونی مثمر ثمر نخواهد بود.

علیلو بر ضرورت ایجاد حساسیت نسبت به این قبیل تصادفات (تصادفات صوری و جعلی) در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: هرگونه وصول و ایصال بلاوجه و صوری در این ارتباط غیرقانونی بوده و با افراد و باندهایی که تلاش دارند با صحنه سازی های ساختگی از شرکت های بیمه اخاذی کنند به شدت برخورد خواهد شد.

وی به شرکت های بیمه اطمینان داد که دادستانی و واحدهای قضایی و انتظامی استان از اقدامات آنان در مقابله با پدیده تصادفات ساختگی حمایت می کند و خود شرکت های بیمه هم باید در این زمینه پیشقدم باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی همچنین به ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و بند الف تبصره ده ماده واحده قانون بودجه سال های ۹۷ و ۹۸ اشاره و از اختصاص نیافتن وجوه حاصله از آن ها به استان انتقاد کرد.

وی گفت: این مورد بارها در جلسات مشترک با مسوولان اجرایی مربوطه استان درخواست شده، اما تاکنون نسبت به اجرای آن اهتمام نشده است.

وی تأکید کرد: سهم استان از محل اعمال ماده و تبصره مذکور که به خزانه داری کل واریز می شود باید اخذ و در راستای توسعه زیرساخت های استان از جمله راه ها و برای پیشگیری ازحوادث رانندگی هزینه شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی و ترافیکی ضرورت توسعه فرهنگ رانندگی و نیز اهتمام به امر آموزش و اطلاع رسانی از سوی شرکت های بیمه تأکید کرد.

فرامرز قهرمانی رییس شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی از تازه ترین وضعیت صنعت بیمه استان، خواستار حمایت های قضایی از شرکت های بیمه به ویژه در برخورد با تصادفات ساختگی شد.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.