گزارش کامل سخنان ریاست محترم جمهور در همایش بیمه و توسعه : 

12-04-2019 12:36:52
آیین- حسن روحانی : صنعت بیمه باید ذیل تامین اجتماعی تعریف شود 

به گزارش سایت- تحلیلی-خبری آیین ؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه با تبریک روز بیمه اظهار داشت: امیداورم این روز که روز تجلیل از صنعت بیمه است، روحیه جدیدی برای همه دست اندرکاران، به منظور خدمت بیشتر به مردم عزیز کشورمان باشد.

وی افزود: ظاهرا صنعت بیمه بیشتر در قالب اقتصادی و جز بازارهای مالی گنجانده شود و در کنار بازار سرمایه و بازار پول تعریف می شود اما واقعیت امر این است که ماهیت بیمه ماهیت امنیت بخشی به جامعه است؛ یعنی باید ذیل تامین اجتماعی تعریف شود.

رئیس جمهور ادامه داد: بیمه می‌خواهد به مردم جامعه اعم از تولیدگر، کشاورز، صنعت گر، کارآفرین، کسی که دارای کارگاه و فروشگاه است، مردم عادی‌ای که زندگی روزمره دارند اطمینان بدهد که برای روز سختی، در روز خسارت و در روز مشکلات شما تنها نیستید و یار و یاوری به نام صنعت بیمه دارید؛ شرکت بیمه در کنار شما هست و شما را یاری می کند.

روحانی ادامه داد: می‌خواهم از این جمله استفاده کنم که کار بیمه و عملکرد این صنعت و شرکت های مربوطه باید به گونه ای باشد که مردم احساس آرامش کنند. خدای نکرده اگر من تصادفی کردم و حادثه ای پیش آمد در یک زمان کوتاهی مشکل من حل می شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه الان شاید وضع خیلی بهتر باشد اما با قبل از انقلاب در تصادفی که طرف مقابل هم مقصر بود طوری روند کار طول می‌کشید که تا رفتیم به پول بیمه برسیم، وسط راهش پیشمان می‌شدیم.

وی افزود: سرعت عمل و از بین بردن بوروکراسی و کارشناسی و تعیین خسارات و پرداخت خسارت اصل تامین است.

روحانی با اشاره به مذاکره تلفنی خود با رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفت: آقای اوباما سه موضوع را مطرح کرد و من در مکالمه تلفنی که برای اولین بار می‌گویم، ایشان سه موضوع را مطرح کرد و من گفتم راجع به سه موضوع مذاکره نمی‌کنیم اما اگر موضوع هسته‌ای تمام شد موضوعات بعدی در دستور کار مذاکرات قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این حرکت باعث شد در کمتر از ۱۰۰ روز به توافق موقت ژنو رسیدیم و تحریم‌ها بطور موقت برداشته شد و از جمله پول‌هایی که در بانک ها بلوکه شده بود ماهانه ۷۰۰ میلیون دلار در اختیار ایران قرار می‌گرفت و از جمله ایران حق غنی‌سازی دارد و این مهمترین دستاورد در آن مذاکرات بود. هیچ کس باور نمی‌کرد که در مذاکرات می‌توانیم از ۶ قدرت بزرگ دنیا این نکته را بگیریم که ایران حق غنی سازی دارد بر خلاف آنچه در قطعنامه ها آمده بود.

وی افزود: در مرحله بعدی مذاکرات نیز هدفی داشتیم که بسیاری می‌گفتند شدنی نیست و ما می‌گفتیم در پایان مذاکرات تمامی قطعنامه‌های فصل هفتمی باید حذف شود که هیچ متخصص حقوق بین‌المللی باور نمی‌کرد که ۶ قطعنامه‌ای که البته ما یک ساعت آن را اجرا نکردیم توسط همان شورای امنیت یکجا لغو شود و این کار شد. بعد ۵ روز از پایان مذاکرات با قطعنامه ۲۲۳۱ آن قطعنامه ها لغو شد.

رئیس‌جمهور خطاب به فعالان حوزه بیمه گفت:  بعد آن شما دیدید کارتان راحت شد؛ ‌صنعت بیمه تسهیل پیدا کرد؛ تولید حرکت کرد و قراردادها امضا شد. فقط یک کشور در آن زمان ۵۰ هزار میلیارد دلار به ما اعتبار داد و به قول یکی از رهبران ‌آسیایی می‌گفت ما داشتیم با چشم حسادت به ایران نگاه می‌کردیم که هم سرمایه‌ها به سمت ایران سرازیر شده است. در این شرایط ما لازم بود این قرار داد را حفظ کنیم.

وی افزود:  اینجا جایش نیست برخی مسائل را مطرح کنم و در آینده خواهم گفت با چه فشارهایی برجام را نگه داشتیم و من نگذاشتم ایران ناقض این قطعنامه باشد و گفتیم اگر روزی قرار است این توافق نقض شود، ما ناقض نباشیم چرا که ما مسلمان هستیم و به عهد خود وفادار خواهیم ماند. دولت خیلی سختی‌ها تحمل کرد تا زمانی که دولت آمریکا عوض شد و فرد جدیدی آمد

وی ادامه داد :‌ ما در سال ۱۳۹۳ می‌توانستیم به توافق نهایی برسیم اما تا ۹۴ به تاخیر افتاد و دلیل آن فشار صهیونیست‌ها و عربستان بود؛ وزیر خارجه عربستان و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وین رفتند تا تاخیر بیندازند. آنجا به آمریکا قول دادند تا جایی قیمت نفت را پایین بیاورند که ایران به هرچیزی تن دهد و قیمت نفت را از ۱۱۲ دلار به ۸۰ دلار، ۷۰ دلار و تا زیر ۳۰ دلار رساندند و گفتند ایران دیگر نمی‌تواند کشورش را اداره کند. ما ایستادگی کردیم و تا اواخر سال ۹۳ و اوایل ۹۴ توانستیم کشور را حفظ کنیم و تورم را پایین بیاوریم و در ۹۴ تورم را تک رقمی کردیم و شرایط ما آرامش پیدا کرد؛ آن زمان متوجه شدند حرف عربستان و رژیم صهیونیستی درست نیست و در سال ۹۴ توافق را امضا کردند.

روحانی گفت:  همین دو کشور بعد روی کاخ سفید تاثیر گذاشتند که اگر از برجام خارج شوی و تحریم بگذاری این کشور تا چند ماه بیشتر دوام نمی‌آورد اما ما دوام آوردیم 

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.