مدیر کل حراست بیمه مرکزی: مبارزه با فساد در صنعت بیمه بدون ابزارهای الکترونیک امکانپذیر نیست

12-14-2019 08:27:32
آیین- در دنیای دیجیتال و تکنولوژیک امروز، فقط با برقراری دولت الکترونیک و بهره گیری از پتانسیل های بی بدیل فناوری اطلاعات و ارتباطات می توان با فسادهای احتمالی مبارزه کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مدیرکل حراست بیمه مرکزی با بیان این مطلب در چهارمین گردهمایی معاونین فنی و مدیران فناوری اطلاعات شرکت های بیمه گفت: اطلاعات در اختیار صنعت بیمه، اطلاعات سالم و ارزشمندی است که پایه آن بر اساس داده های ارائه شده از طرف بیمه گران طرح ریزی گردیده است.
علی اکبر ترکاشوند در پنل تخصصی "کشف تقلب و تخلف" این گردهمایی ادامه داد: وظیفه بیمه گران برای حفاظت و مراقبت از این اطلاعات ذی قیمت سنگین و مهم است، لذا با درک صحیح و مناسب از ارزشمندبودن این اطلاعات، موظف به نگهداری متعهدانه از آنها هستند.
رئیس کارگروه شناسایی و مقابله با تقلب در بیمه های خودرو با اشاره به عزم جدی صنعت بیمه در بحث مبارزه با تقلب و تخلف در صنعت بیمه، از شناسایی و دستگیری تیم های متعدد کلاهبرداری بیمه ای در اقصی نقاط کشور خبر داد و گفت: قطعا موفقیت بدون بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری امکان پذیر نبود.
رئیس کارگروه ساماندهی بیمه در مرزهای کشور در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: شرکت هایی که توانمندی های دیجیتالی کردن بیمه با رعایت قوانین و مقررات بیمه مرکزی را دارند می توانند با نظارت جدی، در مرزهای کشور به ارائه خدمات بیمه ای بپردازند.
وی با اشاره به عزم جدی دولت برای افزایش جایگاه امنیت آی تی در دستگاهها، از فراهم آوری زمینه های لازم برای عملیاتی شدن تست نفوذ و مسائل حفاظت از دیتاها در صنعت بیمه کشور به عنوان ضرورت های مهم این صنعت در ایران نام برد.
ترکاشوند افزود: اگر ما نتوانیم اطلاعات و دانش دیجیتالی خود را تقویت کنیم، با چالش های جدی مواجه خواهیم شد و قطعا راه حل های برون رفت از این چالش ها با هم اندیشی و برگزاری جلسات مشترک پیدا خواهد شد.
وی با تاکید بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عنوان یکی از محورهای مهم مبارزه با تقلب و تخلف گفت: همکاری های مشترک حوزه فناوری اطلاعات و حراست، می تواند باعث بهبود شفاف سازی در ارائه اطلاعات شود.

گفتنی است چهارمین گردهمائی معاونین فنی و مدیران فناوری اطلاعات شرکتهای بیمه هم اکنون در جزیره کیش در حال برگزاری است.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.