دکتر کریمی : صنعت بیمه برای نیل به توسعه پایدار نیازمند رسانه های متعهد است

08-09-2020 08:39:32
آیین- دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت‌. وی با قدردانی ویژه از خبرنگاران پیشکسوت و پیشگام حوزه تخصصی بیمه از آنها بعنوان گنجینه های بی بدیلی یاد کرد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند و ابراز امیدواری کرد نسل حاضر از تجارب این نسل پیشرو بهره برده و روابط عمومی های صنعت بیمه نیز برای انتقال تجارب و دانش این عزیزان برنامه داشته باشند.

دکتر کریمی همچنین با اشاره به مشکلات اداره رسانه ها در شرایط ویژه اقتصادی کنونی ، ضمن یادآوری آنکه  برای راه اندازی رسانه های تخصصی و شکل گیری خبرنگاری تخصصی صنعت بیمه زحمات فراوانی کشیده شده است و رسیدن به این نقطه کار آسانی نبود، از اعضای کارگروه روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران خواست همانگونه که خبرنگاران حوزه بیمه در این سالها یاور بیمه گران بودند با رعایت استقلال و اکرام  فعالان این عرصه، یار و یاور این عزیزان باشند تا این چراغ پر فروزتر شود.

هم زمان با عید سعید غدیر و با عرض تبریک این واقعه میمون و مبارک، افتخار دارم تا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگارانی که جان عزیزشان را در راه خبررسانی و آگاهی بخشی فدا کرده اند؛ از فعالان عرصه اطلاع رسانی که با انتخاب حرفه ای دشوار و پرخطر با ایمان، امید، باور و عشق به هم نوع؛ نقش بی بدیل در هدایت و تنویر افکار عمومی دارند، خاضعانه قدردانی نمایم.
امروزه صنعت بیمه  در راه دستیابی به اهداف خود، بیش از گذشته نیازمند نقدهای بی طرفانه، عادلانه و منصفانه و همچنین کاوش های دقیق و مدبرانه فرآیندها و ساختارها است.
بهبود وضع موجود و دستیابی به توسعه پایدار با آگاهی اجتماعی ممکن است و آگاهی از این مهم، جزء ویژگی های انسان معاصر است. ایجاد آگاهی و روشنگری در بین آحاد جامعه و تحقق حاکمیت قانون از مسیر رسانه های آزاد و مستقل می گذرد که نقش اصلاح گرانه و نظارتی خود را در مبارزه با فساد، ایجاد شفافیت و بوجود آوردن انگیزه در جامعه برای پیشرفت، بخوبی ایفا می کنند.
صنعت بیمه جهت رشد، توسعه پایدار و ارائه خدمات با کیفیت نیازمند محیط با انضباط و سالم اقتصادی برای فعالیت است و اینجاست که رسانه های متعهد و جسور با دیده بانی و ارزیابی عملکردها، روش ها و منش ها، نقش آفرینی کرده و ضمن ایجاد آگاهی، برقراری امنیت روانی در جامعه و تعامل و ارتباط بین بخش های مختلف مرتبط با توسعه اقتصادی اثر مستقیم بر رفع و اصلاح تناقضات، نقایص و آشفتگی ها در راستای بهبود محیط کسب و کار برای بیمه گران دارند و این مهم نشان از پیوند عمیق  میان خبرنگاران و خدمتگزاران مردم در قالب بیمه گران دارد.
لذا برخورد فرض می دانم به نمایندگی از دست اندرکاران صنعت بیمه کشور از همه تلاشگران حوزه آگاهی بخشی به پاس زحمات بی شائبه در توسعه فرهنگ بیمه و رهنمون ساختن مردم ایران عزیزمان برای داشتن زندگی بهتر و آرامش با بیمه؛ صمیمانه قدردانی نمایم.
طی یک دهه اخیر، خبر و خبرنگاری در صنعت بیمه رشد قابل ملاحظه ای داشته است که در این بین زحمات پیشکسوتان و پیشگامان این عرصه بعنوان گنجینه های بی بدیل باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. امید است نسل حاضر از تجارب این نسل پیشرو بهره برده و روابط عمومی های صنعت بیمه نیز برای انتقال تجارب و دانش این عزیزان برنامه داشته باشند.
شیوع بیماری کرونا و شرایط ویژه اقتصادی کشور نباید باعث بی توجهی به روز خبرنگار و البته شرایط سخت فعالیت خبرنگاران تخصصی حوزه صنعت بیمه باشد. سفارشم به کارگروه تخصصی روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران که از اجتماع مدیران روابط عمومی صنعت بیمه تشکیل یافته آن است  که برای راه اندازی رسانه های تخصصی و شکل گیری خبرنگاری تخصصی صنعت بیمه زحمات فراوانی کشیده شده است و رسیدن به این نقطه که کار آسانی نبود لذا از تجارب علاقمندان استفاده کنند و لازم است با رعایت استقلال و اکرام  فعالان این عرصه، یار و یاور این عزیزان باشیم تا این چراغ پر فروزتر شود.
ضمن تبریک مجدد عید سعید غدیر، روز خبرنگار را به فعالان این عرصه تبریک عرض نموده و توفیق روز افزون همه این عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.