مدیر عامل بیمه ایران: پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به بیمه‌گذاران در ایام کرونا

08-22-2020 08:36:20
آیین- مدیر عامل بیمه ایران یکی از اقدامات دوران کرونا را تمدید بیمه بیمه‌گذاران بدون مراجعه حضوری و پرداخت وجه دانست و گفت: این شرکت از ۲۴ اسفند ۹۸ تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مردم داد، ضمن اینکه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیز خسارت پرداخت کرده است.

به گزارش سایت تحلیلی- خبری آیین و به نقل از ایرنا؛ محمد رضایی، جمعه در شیراز اظهار داشت: البته ما قدردان بیمه‌گذاران نیز هستیم که پس از زمان تعیین شده حق بیمه خود را پرداخت کردند که این بیانگر حُسن اعتماد مردم به بیمه ایران است.
وی افزود: همچنین بیمه ایران به پاس قدردانی از تلاش‌ها و کوشش‌های شبانه روزی کادر درمانی کشور، طرح سپاس از حامیان سلامت ویژه پزشکان، پرستاران و کارکنان مراکز درمانی را طراحی کرد که بر اساس آن بیمه‌نامه این افراد را با تخفیف و تقسط بیشتر تمدید کردیم.

رضایی ادامه داد: معتقدیم که اگر ضریب نفوذ بیمه در کشور پایین است شاید نشات گرفته از فرهنگ پایین بیمه‌گری هم هست و بنابراین ضرورت دارد که با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه بتوانیم بیمه نامه‌ای با کیفیت عالی و قیمت پایین طراحی کنیم که همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
وی، ضریب نفوذ بیمه در کشور را حدود ۲ دهم درصد برشمرد و ادامه داد: این در حالی است که میانگین ضریب نفوذ بیمه در جهان ۶ و هفت دهم درصد است که این عدد در برخی کشورها به ۱۸ درصد هم می‌رسد.
او تصریح کرد: بنابراین باید در زمینه توسعه و گسترش فرهنگ بیمه هم در بین مردم  هم بیمه‌گران بکوشیم.
طراحی بیمه‌نامه‌های خاص در بیمه ایران
مدیر عامل بیمه ایران، با اشاره به تلاش این مجموعه برای ایفای نقش در سال جهش تولید و کمک به تحقق شعار سال گفت: به همین منظور در بیمه ایران بیمه‌نامه خاصی در جهت حمایت از تولید طراحی کرده‌ایم.
رضایی افزود: در این بخش با هماهنگی و همکاری خوبی که شکل گرفته کارهای مناسبی در جهت تقسیط و تخفیف بیمه واحدهای تولیدی انجام داده‌ایم و سعی کرده‌ایم تا در خطرات خاصی که این واحدها را تهدید می‌کند آنها را تحت پوشش قرار دهیم.
وی، یکی از دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی را کمبود نقدینگی و عدم توانایی در تامین مواد اولیه به واسطه نبود نقدینگی دانست و اضافه کرد: بر همین اساس، بیمه ایران در قالب بیمه‌ مسئولیت قراردادی تضمین می‌کند که چنانچه آن واحد تولیدی نتواند به تعهدات خود در پرداخت بدهی خود عمل کند، بیمه خسارت وارد شده به طرف دیگر قرارداد را جبران کند.
او اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که در کشور ما مغفول مانده بحث صادرات است، بسیاری از واحدهای تولیدی ما تخصص صادرات ندارند و این یکی از مواردی است که باید کمک کنیم اصلاح شود.
مدیر عامل بیمه ایران افزود: در بحث صادرات، ممکن است صادرکننده ما این ترس را داشته باشد که خریدار پول او را ندهد که برای این منظور نیز بیمه نامه‌ای را طراحی کرده‌ایم که بر اساس آن پرداخت پول توسط خریدار و جبران خسارت احتمالی در این زمینه را تضمین کنیم که قطعا این اقدام به رونق تولید و صادرات در کشور کمک خوبی خواهد کرد.
ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در کشور پایین‌تر از استاندارد جهانی
وی، ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در جهان را ۳.۳ دهم درصد برشمرد و گفت: این در حالی است این ضریب در کشور ما بسیار پایین‌تر یعنی سه دهم درصد است.
مدیر عامل بیمه ایران گفت: حدود ۵۴ درصد حق بیمه‌هایی که در جهان پرداخت می‌شود مربوط به بیمه زندگی است در حالی در کشور ما این میزان حدود ۱۵ درصد است که نیاز دارد در این فرهنگ‌سازی شود.
رضایی افزود: بیمه‌های زندگی کمک می‌کند تا سرمایه‌های خُرد جمع شده و  در بخش اقتصاد به کار گرفته شود.

لزوم اجباری شدن بیمه حوادث در کشور
مدیر عامل بیمه ایران، با اشاره به لزوم اجباری شدن بیمه حادث در کشور گفت: به رغم اینکه کشور ما یک کشور حادثه‌خیز است اما در زمان وقوع یک حادثه شاهد هستیم که تعداد بسیار اندکی از افرادی که دچار آسیب و خسارت شده‌اند دارای بیمه هستند.
رضایی افزود: حتی اگر بیمه اجباری نیز شود باز همه تعدادی از انجام این کار سر باز می‌زنند مانند بیمه‌نامه شخص ثالث که به رغم اجباری بودن، عده‌ای آنرا انجام نمی‌دهند و پیش‌بینی می‌شود که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ۳۰ تا ۳۵ درصد خودروها بیمه نخواهند شد.
وی تصریح کرد: یکی از مواردی که باید در کشور مورد توجه قرار گیرد بحث اجباری شدن بیمه است و اینکه مردم ترغیب و تشویق کنیم که با پرداخت حق بیمه‌ای اندک تمام سرمایه و زندگی خود را تحت پوشش قرار دهند.
او افزود: البته بین بیمه و اقتصاد یک رابطه مستقیم وجود دارد یعنی هرچه شرایط اقتصادی خوب باشد مردم هم نسبت به خرید بیمه اقدام می‌کنند اما وقتی شرایط اقتصادی مردم مطلوب نیست اولین چیزی که از سبد هزینه خودشان حذف می‌کنند بیمه است.
مدیر عامل بیمه ایران ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا، برخی مشاغل که تحت تاثیر این بیماری، فعالیت آنها بسیار کاهش یافته و یا متوقف شده بود دیگر نیازی برای پرداخت حق بیمه احساس نمی‌کردند و پرداخت بیمه را متوقف کردند.
۸۲ درصد بیمه کشور تحت پوشش بیمه اتومبیل و درمان
رضایی، ۸۲ درصد بیمه کشور را تحت پوشش بیمه اتومبیل و بیمه درمان دانست و گفت: اتفاقا ضریب خسارت این دو نیز بیش از ۱۲۰ درصد است و در برخی مواقع در درمان این عدد به ۱۵۰ درصد هم می‌رسد که این بر شرکت‌های بیمه‌گر تاثیر منفی می‌گذارد.
وی افزود: بنابراین اینکه در کشور و جهان اعتقاد داریم بحث بیمه‌گیری سود نمی‌دهد علتش این است که هدف ارائه خدمات است و شرکت‌هایی در بحث بیمه‌گری موفق خواهند بود که بتوانند در سرمایه‌گذاری ورود کنند.
او افزود: بیمه ایران هم‌اینک با نقدینگی ۶ هزار میلیارد تومانی در بانک‌ها و سهام ۳۶ هزار میلیارد تومانی در بورس به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شده است.
وی گفت: بنابراین بیمه ایران را می‌توان با حدود ۱۲ هزار شبکه فروش، ۲۵۲ شعبه در کشور و ۹ شعبه در خارج از کشور و با ثبت سرمایه ۱۱ هزار میلیارد تومانی به عنوان بزرگترین بیمه‌گر در غرب آسیا دانست.
ثبت قدمت و خدمات بیمه ایران در یونسکو
مدیر عامل بیمه ایران گفت: یکی از مزیت‌های دیگری که باید برای بیمه ایران برشمرد این است که برای نخستین بار در سطح جهان تنها شرکت بیمه‌گیری است که ‌توانست در یونسکو ثبت قدمت و خدمات بگیرد و بر همین اساس  توانستیم به توافق‌های عمده و بزرگی در خصوص آموزش برسیم.
رضایی افزود: از آنجا که یونسکو یک نهاد غیرسیاسی است، با هدف به روزرسانی علم بیمه در کشور، بحث تبادل استاد و دانشجو با این مجموعه را دنبال می‌کنیم.

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.