بختیاری: سند راهبردی بیمه ایران نقشه راه خردمندانه برای ایفای نقشی پررنگ تر در اقتصاد کلان کشور است

06-22-2021 08:18:56
آیین- نشست بررسی سند راهبردی بیمه ایران به منظور به روز آوری و تدوین نهایی این سند با حضور سید مجید بختیاری، مدیر عامل، یکتا اشرفی عضو هیات مدیره، معاونین، مدیران ستادی و اجرایی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش سایت تحلیلی- خبری آیین و به نقل از  روابط عمومی بیمه ایران، در ابتدای این جلسه سید مجید بختیاری مدیرعامل بیمه ایران، در سخنانی با تبریک میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام و برگزاری افتخارآمیز انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به برنامه ریزی مهم و مسئولانه ای که در پیش روی شرکت قرار دارد، گفت: سه موضوع مهمی که با آن مواجه هستیم یکی ورود به سده جدید ۱۴۰۰ به عنوان تکانه ای جدی است که باید متناسب با این رخداد، برنامه های شرکت را تنظیم کنیم. موضوع دوم، توجه به سبک زندگی امروزی و محیط پیرامونی شرکت و تغییرات جدی دررفتار مشتریان و بیمه گذاران است و سومین موضوع، کلیت کسب و کاری است که با آن رو به  رو هستیم. نیاز به ایجاد تغییرات بر اساس این محیط ایجاب می کند که مسئولانه و مجهز تر وارد عرصه و قرن جدید شویم. نگاه متواضعانه، خردمندانه و با قدرت به موضوعات و برنامه های پیش رو داشته باشیم تا بتوانیم در شرایط حاضر، نقش آفرینی پررنگ تری در عرصه اقتصاد کشور و صنعت بیمه داشته باشیم.

    وی در ادامه، با تشکر و قدردانی از زحمات تیم برنامه ریزی وتدوین سند راهبردی شرکت، افزود: با توجه به موضوعاتی که مطرح شد ما نیاز به برنامه و نقشه راهی برای رو به رو شدن با مسائل پیش رو داریم؛ از طرف دیگر با اجرای خوب، منطقی، قوی و نیرومند این برنامه ها می توانیم در سطح ملی به سایر شرکت ها نیز کمک کنیم تا بتوانند بدون نیاز به سهم بازار بیمه ایران، با خلق محصولات جدید، کیک بیمه را بزرگتر کرده و به بهبود شاخص های ضریب نفود بیمه کمک کنند.

    مدیر عامل بیمه ایران با تاکید بر اینکه در تدوین سند راهبردی جدید، از مجموعه برنامه ریزی ها و اقدامات گذشته، نظرات کارشناسان زبده، تیم کارشناسی مدیریت برنامه و بودجه، نظرات مدیران ستادی و استانی، کارکنان ، نمایندگان و همچنین بیمه گذاران بزرگ و مشتریان عمده و صنایع بزرگ و به طور کلی با مشارکت حداکثری و خرد جمعی بهره برده شده است، خواستار تمرکز و تعهد همگی دست درکاران بیمه ایران به این سند و برنامه های آن شد.

    یکتا اشرفی، عضو هیات مدیره بیمه ایران نیز طی سخنانی ‏ در این جلسه گفت : سند راهبردی در واقع نقشه راه سازمان است تا چشم‌انداز ها، ماموریت‌ها و برنامه‌های عملی سازمان را در اسناد بالادستی خود تنظیم کند. بنابراین در آستانه ورود به برنامه هفتم توسعه کشور و همچنین با توجه به اتفاقاتی که در سال های اخیر در بازارهای مالی رخ داده و بازار به سمت اقتصاد دیجیتال و بازارهای الکترونیک حرکت کرده است، نیاز به تغییر نگاه به بازارهای مالی، ما را وادار به بازبینی برنامه‌های قبلی کرد. البته برنامه راهبردی قبلی سند بسیار ارزشمندی بود، ولی الزاما باید تغییراتی در آن انجام می شد، به همین جهت مورد بازبینی قرار گرفت .

    وی، بروز بیماری کرونا و همچنین مگا پروژه ها را یکی دیگر از مواردی دانست که منجر به تغییرات گسترده در روند زندگی شده است. وی گفت : بروز بیماری  کرونا در حوزه های مالی انقلابی ایجاد کرد و منجر به تغییرات گسترده و سریع در اقتصاد هوشمند و دیجیتال شد و مسئولیت شرکت‌های بیمه را زیاد کرد. ما در گذشته در صورت وقوع اتفاقات غیر مترقبه، مسئول جبران زیان های جانی و مالی بودیم، اما با بوجود آمدن کرونا و بحث بیمه های عمر و بیکاری ، شرکت های بیمه مجبور شدند تا در کنار دولت ها ، کمک های زیادی در جهت حمایت از مردم انجام دهند .

    اشرفی در پایان اضافه کرد : دانش و ذخایر در صنعت بیمه، دانش آکادمیک نیست و بیشتر دانش تجربی است و این مختص بیمه ایران نبوده و در تمامی دنیا این مساله حاکم است. بنابراین بایستی از این ذخایر ارزشمند حفاظت و مراقبت نماییم و امیدوارم با تدوین این سند راهبردی، اتفاق بزرگی را در بیمه ایران رقم بزنیم.

    شمس اله سلامی، مدیر کل برنامه ریزی و بودجه بیمه ایران نیز در سخنانی کوتاه از مشارکت حداکثری مدیران ستادی و استانی، کارکنان و نمایندگان که همکاری خوبی با این مجموعه در تدوین سند راهبردی داشتند تشکر و قدردانی و گزارشی از نحوه تدوین این سند ارائه کرد. در پایان جلسه، هر یک از مدیران ستادی و استانی نیز نقطه نظرات خود را برای تدوین نهایی سند راهبردی بیمه ایران عنوان کردند.

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.