مهندس مجید بهزادپور در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی: رشد كیفی در كنار گسترش محصولات و خدمات در دستور كار نهاد ناظر صنعت بیمه قرار دارد

08-22-2023 10:50:01
آیین- راهبردهای نهادناظر صنعت بیمه در دو محور کمی و کیفی با هدف گسترش محصولات و خدمات اطمینان آفرین با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور که در مجمع عمومی عادی سالیانه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: شاخص های بیمه ای از رشد چشمگیر و ارتقای قابل تاملی برخوردار است که با در نظر گرفتن فعالیت موازی برخی نهادهای بیمه گر در کشور، وضعیت قابل قبولی را نشان می دهد.
رئیس کل بیمه مرکزی با تشریح آمارهای عملکردی نهادناظر به موقعیت قابل قبول صنعت بیمه نسبت به منطقه، تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر سهم صنعت بیمه کشور در دنیا یک دهم درصد است و با تمهیداتی که پیش بینی شده، سرانه بیمه در ایران با توجه به راه اندازی صندوق حوادث طبیعی و تمرکز بیشتر بر بیمه های زندگی، افزایش خواهد یافت.
مهندس بهزادپور، رشد کیفی عملکرد شرکت های بیمه را در کنار رشد کمی آنان از مولفه های همگانی سازی محصولات و خدمات بیمه ای عنوان کرد و افزود: شاخص های کلیدی در صنعت بیمه بازتعریف شده و با ابزارهایی نظیر کاهش انحصار به سمت افزایش سهم بخش خصوصی حرکت خواهیم کرد.
سکاندار صنعت بیمه با قدردانی از حضور دکتر احسان خاندوزی_ وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رئیس مجمع_ از همراهی صنعت بیمه با سیاست های دولت سیزدهم سخن گفت و خاطرنشان کرد: در کنار تلاش برای طراحی و عرضه محصولات متنوع و مورد نیاز مردم برای توسعه بیمه های تکافل هم تلاش می کنیم.
وی از راه اندازی شرکت ملی اتکایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در راستای کاهش تصدی گری دولت در امر بیمه گری، نظام اتکایی تغییر کرده و اولویت را به شرکت های اتکایی خصوصی واگذار خواهیم کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان به اهمیت دو موضوع فرهنگسازی و آموزش در صنعت بیمه اشاره کرد و اطمینان داد که این روند با جدیت و شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.
شایان ذکر است که در این نشست، دکتر احسان خاندوزی _ رئیس مجمع_ با ابراز رضایت از عملکرد بیمه مرکزی در سال گذشته و سال جاری از نهاد ناظر به عنوان تنظیم گر تمامی معادلات بیمه ای یاد کرد و نسبت به فعالیت موثرتر این صنعت تحریم ناپذیر تاکید کرد.

 

دسته بندی:
عکس روز

نظرات

ارسال نظر

ایمیل شما در فیلد زیر نزد ما محفوظ خواهد ماند.